شعار یا ریشه

✂️ برشی از یک کتاب
#شعار_یا_ریشه

برای سازندگی و تربیت باید از(اعماق) شروع کرد . هنگامی که می خواهیم رفتار و گفتار کسی را عوض کنیم ، هنگامی که می خواهیم (لباس) کسی را دگرگون کنیم ، باید پیش از این مرحله ، عشق ها و علاقه هایش را عوض کنیم و ناچار شناخت هایش را و ناچار فکرهایش را ، که ادامه تفکر ، شناخت است و ادامه ی شناخت ، عشق و ادامه ی عشق ، عمل …
اگر “فقط” لباس کسی را عوض کردیم و (چادر) بر سرش انداختیم و (نماز خوانش)نمودیم و با شعارها و تلقین ها و یا تشویق ها و تهدیدها (داغش)کردیم ، بدون اینکه از درون روشنش کرده باشیم و عشقی در نهادش گذاشته باشیم ، ناچار در محیطی دیگر(سرد) می شود و یخ می زند ؛ همان طور که آهن تفتیده در محیط دیگر سرد و سخت می شود . این برگ هایی که ما به افراد می چسبانیم ، در برابر نسیمی دوام نخواهند آورد ، چه رسد به طوفان های کوه افکن این قرن . ریزش برگ های پاییزی به من درسی داد که در هنگام(خوابِ ریشه ها) ، برگ ها می ریزند حتی با نسیمی ؛ اما در بهارهای سبز و همراه بیداری ریشه ها ، از چوب خشک مرده ، از چوب سخت و متراکم ، جوانه ها و شکوفه ها می جوشند و بارور می شوند .

? مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، ص 43
? کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.